Wij zijn Dutch Rose Media, een jong creatief tech-bedrijf dat concepten creëert door middel van Augmented reality! Wij zorgen ervoor dat verhalen, spelletjes en nieuwe werelden écht tot leven worden gebracht, zodat iedereen deze waar en wanneer dan ook kan bekijken, beleven en spelen.
Begin 2020 zijn wij in contact gekomen met Villa Pardoes nadat de afdeling Marketing & Communicatie van de Villa ons had benaderd. Ze gaven aan een gedeelte van het algemene sprookje van de Villa ‘tot leven te willen wekken’ door middel van Augmented reality. Tevens wilde ze dit project realiseren ter ere van hun 20-jarig jubileum dit jaar. Samen hebben wij bedacht om een AR-speurtocht te maken door heel de Villa, voor de kinderen die hier te gast zijn (geïnspireerd op het wellicht meest bekende AR-spel: Pokémon GO).
De mooie samenwerking met Villa Pardoes voor de AR-speurtocht is onze verbinding. Verder is het altijd bijzonder om aan zo’n mooi initiatief verbonden te zijn. Als wij over de middelen beschikken, doen we natuurlijk graag een project voor een goed doel. Dat is Villa Pardoes als geen ander en daarom zijn we ook deze samenwerking aangegaan. Wij ontwikkelen dan vaak concepten voor jeugdige doelgroepen en kinderen. Het was in dit geval ook ontzettend interessant om voor de kinderen in Villa Pardoes iets interactiefs te ontwikkelen.
De samenwerking met Villa Pardoes verliep erg fijn. Goede en duidelijke communicatie is natuurlijk cruciaal in een project om een zo goed mogelijk eindresultaat te behalen. De app is na een succesvolle testperiode nu officieel onderdeel van de Villa Pardoes app voor de gasten!